Страници

Назад към Средновековието и Печено пиле с масълце


Това е сградата, зад чиято врата Епохата е друга, времето е различно, часовникът е спрял и миналото оживява. Няколко стъпала ни делят от българската история, пресъздадена по уникален начин...

Експонирани са сцени от домовете и бита на хората.





Представени са цар Иван Асен II и съпругата му Ирина Комнина, цар Калоян, изобразен в момента на коронясването му от папския кардинал Лъв.




Пленяването на Балдуин от Калоян.



Средновековни воини и оръжия.




Представени са занаятите и зографството.











Сигурна съм, че дори и чрез моите снимки сте се убедили в уникалността на музея. Абсолютно всичко е толкова автентично, музиката, лицата, костюмите, обстановката. Наистина се усеща тази старинна атмосфера витаеща във въздуха и наоколо.
Изказвам комплиментите си към създателите и всички, които стоят зад този невероятен проект!

А сега е време да се нагостим по царски:), с едно Печено пиленце с масълце, абсолютна класика в нашата кухня.


Продукти, относително количество:
1 пиле 1,3 - 1,5 кг
1/2 кг картофи
1/2 пакетче краве масло
черен пипер
сол
червен пипер
олио


Приготвяне:
Измийте добре пилето и го подсушете. Пилето, което използвам е "Лудогорско пиле" и така си беше завързано.
Обелете картофите, измийте ги и ги поставете в тава, намазана с олио.
Посолете ги и ги поръсете с черен пипер.
Посолете и поръсете с черен и червен пипер подсушеното пиле. Намажете го с меко краве масло.
Поставете го върху картофите, с бялото месо надолу и го сложете във фурната да се пече на 180 - 190 градуса. Ако искате може да използвате фолио, аз понякога използвам, понякога не:).
По време на печенето поливайте пилето с отделеният сок.
Когато пилето се зачерви от горната страна, внимателно го обърнете да се запече и от другата.
Това е, виждате колко е сочно месцето:)



Още за Търново може да прочетете тук:
Разходка до Търново
Арбанаси

16 коментара:

  1. Кате, благодаря за хубавото представяне !
    Експонатите са чудесни и идеята е похвална!
    А пиленцето е неустоимо!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. interesni snimki,a pileto e kato ,çe li po interesno.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Кате, за хубавата разходка. Бях слушала за този музей, но не предполагах, че е толкова добър. Ще го включа в туристическия списък. Поздрави и успешен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, благодаря за разходката, още не съм видяла музея, но сега вече знам какво да очаквам. А пилето без картофи би могло да мине и като типично ястие от времето на Средновековието, но с картофите си му дала привкус на Новото време! Хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина уникален музей, Кате! А пилченцето е един път!

    ОтговорИзтриване
  6. Пренесе ме в приказен свят,Кате..........Не съм ходила в музея,но ЩЕ :)))
    Прекрасна си както винаги:)!

    ОтговорИзтриване
  7. уоу, поздравления за това откритие. Бих искала и аз да го видя

    ОтговорИзтриване
  8. Винаги ми е липсвало нещо в музеите... Явно самото представяне. Едно такова, като това, което ни показваш, определено ме заинтригува. Благодаря за споделеното, Кате!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Музеят е наистина впечатляващ!
    Много автентично е всичко!
    Пиленцето е изключително апетитно!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Приятна разходка. Този музей нещо съм го изпуснала:-) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Скоро имаше представяне на музея по телевизията и бях много впечатлена! Уникални фигури и представяне на атмосферата от минали времена! Както се казва - музея на восъчните фигури ряпа да яде - нашият е по-хубав! :)
    Чудесно ни разходи!
    А пиленцето се е разположило много удобно и уютно в това легло от картофки! Апетитно!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Явно само аз не знам къде е този музей!Кате,благодаря че ме разходи и ме нахрани :)
    Моля те кажи ми тайничко, къде се намира да не се излагам пред всички :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В Търново е, няколко публикации подред са за Търново, затова и не съм отбелязала в началото:). Усмихнат уикенд, Нат!

      Изтриване
  13. Кате, благодарности за виртуалната разходка и за царската гощавка - страхотно представени и поднесени!!!

    ОтговорИзтриване
  14. Наистина атмосферата е един път! Между другото в интернет прочетох, че в музея има и дрехи, с които може да се обличат и снимат посетителите. Аз лично не съм питала, но вие ако го посетите и ви е интересно:). Прекрасен уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
  15. Не съм и предполагала, Кате, че може да е толкова добър този музей! Определено си заслужава да се посети, а за семейства с деца дори е задължително! Благодаря ти отново за прекрасната разходка и красиви снимки - поне виртуално се насладих на изящната изработка! Отбелязвам си го като точка за посещение.
    Пиленцето е идеално - и аз така го готвя, а баба добавяше тук там миниатюрни скилидки чесън (2-3 най-много)
    Прегръдки за теб и пожелания за приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване