Страници

Кюфтенца от леща


В някои блогове отдавна се появиха тези прелестни кюфтенца. Аз все отлагах, но когато и Ивето ги показа, вече запретнах ръкави. Иве, благодаря!
Оформянето може да като малки топченца, плоски или продълговати. Продуктите, които добавяте вътре може да са различни зеленчуци, сирена. Ето ги и при мен:



Продукти:
1 ч.ч. леща, микс
2 скилидки чесън
2 средни моркова
Резен глава целина
1 глава лук

1 яйце
Сол, черен пипер, магданоз
2 с.л. зехтин


Приготвяне:
Поставете лещата и нарязаните зеленчуци в тенджера. Добавете около 3-4 ч.ч. вода.
Оставете лещата да се вари до готовност, при необходимост може да доливате вода.
Когато е готова, изцедете лещата от излишната течност и я оставете да се охлади.
Добавете 2 с.л. зехтин, подправките и солта и пасирайте.
Добавете яйцето, разбъркайте добре.
Застелете тава с хартия за печене и с помощта на супена лъжица изсипвайте малки купчинки от сместта.
Изпечете ги в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 20 минути.

*Лещата, която използвам е на Pearls of Samarkand: mix: Rote linsen, Berglinsen, Belugalinsen.




Салата от моркови
Продукти:
Моркови
сол
оцет
зехтин

Приготвяне:
Настържете морковите. Добавете към тях останалите продукти на вкус и разбъркайте добре.


С пожелания за прекрасна нова седмица!

4 коментара:

  1. Чудесни снимки, Кате! И аз съм им хвърлила око :) Много апетитно ми звучат.
    Хубава нова седмица, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубаво предложение, Кате,
    а с морковите на салатка - слънчево и зареждащо.
    Благодаря за чудесната идея, поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, чудесни са! И аз откога им се каня, ако знаеш... Доста време, а и доста съм си ги харесала. Остана само и аз да запретна ръкави. :)
    Поздрави и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Аз леща не ям, защото ми е много неприятна структурата й, но за сметка на това много ми харесва ароматът й. Обаче ако леко пасирам сместа сигурно ще се получат и ако реша да ги правя, ще използват твоята рецепта! Благодаря, Кате!

    ОтговорИзтриване