Страници

Ксанти - стария град


След еуфорията около Карнавала, контрастът с тихият и спокоен стар град на Ксанти е голям.
Разходката по тесните улички рано сутринта е приятна, а старите къщи разказват чудни истории, просто човек трябва да има душа, да го усети.
В интернет има информация за града - създаване, култура, традиции. Но когато човек се докосне до тях ги чувства по съвсем различен начин.

Ароматът на гръцкото кафе е неповторим и подсилва усещането за някакво друго време.





Бугацата беше следващото нещо, което много исках да опитам и вече съм й фен и то голям! Страхотна е.



Това с пилето, не съм сигурна бугаца или вид ...пита е, но който разбира, да сподели. Интересен вкус.


Писанката мързеливо подремва на прозореца.



А сградите се отразяват в покритите от дъжд каменни улички.
Красива е тази част на Ксанти, много красива, знаете, много са ми на сърце тези местенца.
Въпреки, че Ксанти дори и в новият си вид ми допадна, много млади хора, много настроение, прекрасна атмосфера, сградите построени в онзи стил, сякаш са китни хотелчета.
Старата част на Ксанти е доста колоритна и въпреки зимният период цветовете сякаш променят сезоните.













Архитектурата е много интересна. Някои от къщите наподобяват тези от възрожденските градчета в България. Други, пък са в типичен гръцки/средиземноморски стил. Любопитно ми беше каква ли сграда ще се появи след ъгъла.







Определено Ксанти е интересен град, с богата история. А в близост до него може да посетите островният манастир Св. Николай, за който ще ви разкажа в следващата публикация:).


12 коментара:

  1. Кате,прекрасна разходка ми направи........Не съм ходила в Ксанти,но определено ще го посетим.Градът е явно е много подреден и някякси лъха романтика от твоите снимкови попадения...........Ще го посетиммммммммммммммм.......Още повече,че моят дядо е бил войник там.
    Прегръдки,Кате!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти за прекрасната виртуална разходка, Кате! Прегръдка с пожелания за още безброй дестинации! ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна разходка с затрогващи снимки! Красота! Много ми бе приятно да се разходя пак с теб, Кате и макар времето да е било дъждовно и мрачно, градчето е много колоритно и се усеща духът му.
    Любопитно ми е обаче в бугацата имаше ли мастикс? Баба слагаше по мъничко и ухае страхотно, а Ксанти е близо до нашето (тамошно) село и ми е интересно дали рецептата с мастикса е местна или само наша, семейна, защото знам, че има и без.
    Поздрави сърдечни и пожелание за слънчева и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, сякаш не усетих аромата на мастикс, ако всъщност говориш за мастиха?. Може би рецептата си е ваша, имаш ли я в блога, бих искала да пробвам някой ден да си направя домашна бугаца, но едва ли ще успея.

      Изтриване
    2. Хм, явно наистина ще се окаже семейна - никъде до днес не съм опитвала бугаца с мастикс (мастиха, да), а и който да съм попитала не знае да се слага в нея. Има я при мен, Кате и вярвам, ще се справиш повече от чудесно, защото не е нещо сложно, напротив много, много лесно е. Ето тук е .
      Хубава вечер от мен!

      Изтриване
  4. Кате, приятно ми беше да се запозная с този град чрез твоите очи!
    Поздрави и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, смятам, че нищо не може да ни разкаже повече от срещата на живо с него. :) Нито една книга... Благодаря ти и ти желая преркасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ведро и много красиво! С удоволствие се насладих на споделената разходка, Кати!

    ОтговорИзтриване
  7. Площадката до тази църква вечер е осветена и доста оживено с деца.Много е красиво .В една от сладкарниците като разбраха че съм от България и ме поканиха на сладващия ден да отида и да ми подарят диск с красотите на града и сладкиши.Има и едно дърво голямо в центъра срещу тази църква.И на мен много ми хареса,макар че ходих зимата.Но зимата ако завали няколко см. сняг и училищата затварят....Красива разходка сте си направили,Кате.

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, и карнавала и разходката много ми харесаха. Благодаря ти неуморнице. Целувки!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, много хубави снимки и приятно местенце! Рано-рано си открила Гърцията тази година....
    М

    ОтговорИзтриване
  10. Красив е Ксанти, допадна ми и старата и новата част. Пълен с живот и настроение. Прегръдки за всички ви:)

    ОтговорИзтриване