Страници

Пиле фрикасе


Открих, че нямам в блога си рецепта за фрикасе, за това веднага поправям пропуска и запълвам е-рецептурника си с тази вкусна класика.



Продукти:
1/2 пиле
1-2 моркова
1 пащърнак
1 глава лук
сол

1 с.л. краве масло
3-4 с.л. олио
4 с.л. брашно

1 жълтък
сок от лимон / аз слагам около 1 с.л. /
100 гр кисело мляко


Приготвяне:
Почистете и измийте пилето и го нарежете на порции. Поставете го в тенджера, залейте го със студена вода и го сложете да се вари на тих огън. След завирането на водата, отстранете пяната и добавете нарязаните на едро зеленчуци и солта. Варете до готовност.

Запържете брашното в маслото и олиото с малко сол и добавете на тънка струйка 1 л от бульона. Разбъркайте добре, да няма бучки, отстранете от котлона и прецедете.
Разбийте в купа жълтъка с лимоновият сок и млякото.
Добавете сосът с брашното към жълтъчената смес, разбърквайте добре и сложете на котлон. След като заври, отстранете от котлона. Поръсете с черен пипер и нарязан магданоз.

Може да поднесете фрикасето с месо на порции, с нарязано месо, или накъсано на ситно месо.





4 коментара:

  1. Днешните ти предложения са ми повече от любими, да знаеш. И кюфтенцата и фрикасето си обичам много. Отдавна не съм правила фрикасе, благодаря, че ме подсети. А пащърнак не съм слагала никога- ще се възползвам стига да намеря.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  2. Оо, фрикасе! Много обичам, а не съм правила от векове... Трябва да се поправя!
    Благодаря ти, за идеята!
    С удоволствие бих пробвала твоята рецепта. Изглежда ужасно апетитно, а и скоро идва време за обяд :)

    ОтговорИзтриване
  3. Още една класика! Така ми се прияде!
    И аз пишех рецепти в такива тефтери, особено от първите кулинарни предавания по телевизията! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Леле, каква вкусотия.
    Аз и от снимката усещам аромата и вкуса.

    ОтговорИзтриване