Страници

σιμιγδαλένιος χαλβάς / Грис халва с портокал


Десерта от гостуването ми при Ивана. Адаптирано от тук: тук



Продукти:
1/2 ч.ч. зехтин или олио
1 ч.ч. едра грис
1/2 ч.ч. кафява захар
1 ч.ч. бяла захар
2 ч.ч. гореща вода
кора от 1 портокал
1 ½ ч.л. канела
орехи и канела за украса

Приготвяне:
Настържете кората на портокала, без да навлизате в бялата част. Сложете я в купа и добавете 1 с.л. захар. Разбъркайте и приберете в хладилник.
В дълбока тенджера налейте олиото и загрейте.
Добавете гриста и бъркайте непрекъснато, докато стане златист. Внимавайте да не загори.
Аз работя на степен 7/ от 9 на котлон. За котлон с 4 степени – работете на 3.
Отстранете от котлона. Добавете горещата вода, бялата и кафява захр, портокаловата кора и канелата. Разбъркайте добре и върнете на котлона. Бъркайте непрекъснато до сгъстяване, може да намалите котлона, ако ври прекалено силно. След като се сгъсти, така, че като прокарате лъжицата, да остават следи, и да се отделя добре от стените на купата, отсранете от котлона и изсипете във подходяща форма.
Може да използвате силиконова форма за кекс, за да получите красива фигура. Аз реших, да я направя правоъгълна, някак си по-автентично ми се струва.
Оставете да се охлади, нарежете на парчета и поднесете с орехи и канела. Може да поднесете със сладко от кайсии или друго.

3 коментара:

  1. Обожавам грис халва! За съжаление имам много лош опит с нея. Един път опитах да я направя, нищо не ми се получи, Кате... Стана една твърда и прегоряла карамелена смес, а грисът беше суров. Рецептата бях взела от опаковката на гриса. Ще пробвам и твоята рецепта и много се надявам вече да ми се получи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, аз от малка не обичам грис халва, обаче по тази рецепта е много вкусна. Може би заради аромата на канела и портокал, кафявата захар също допринася. Не знам защо ти се е получила твърда. Дано успееш наистина! Какви сложни рецепти въртиш, та тази грис ли ще ти се опре!

      Изтриване
  2. Благодаря, Кате :) Дано да се получи, ще споделя :)

    ОтговорИзтриване